Przeskocz do treści

O jachcie

Model: OUTBORN 40 Typ: Cruising

Projektant:  Peter Rommel

Kategoria CE   A – rejon pływania nieograniczony

Zbudowany: 1999 rok przez  POLARIS YACHTS w Gdańsku pod nadzorem PRS

Podstawowe dane jachtu

Jacht żaglowy  Outborn 40 , zbudowany w 1999 r., slup bermudzki, wymiary: 11,95 m (13,20 m z platformą kapielową i wysięgnikiem dziobowym) x 3,95m x 2 m , wys.całkowita  (od lustra wody do topu masztu) ok. 18,5 m.,  pokład  wyłożony  teakiem, nadbudówka laminatowa, kadłub z zęzą w kształcie V, zbiornik paliwa ok. 230 l. (stal nierdzewna), 3 zbiorniki na wodę ok. 700 l. (stal nierdzewna), WC- zbiornik magazynowania fekaliów    1 szt.  V=45 l stal nierdzewna,
sterowanie na kolumnie z kołem sterowym +  rumpel awaryjny.

Jacht pod polską banderą , Nr. rej. POL 4221.

Kadłub  40’ długości  oferuje dużą powierzchnię mieszkalną - doskonały rozkład wnętrza.  Mesa świetnie doświetlona (2 skylighty i 2 duże bulaje). Kabina rufowa - szeroka podwójna koja, liczne schowki i półki. Wnętrze jest przytulne dzięki zabudowie z drewna teakowego . Silnik to nowoczesny o dużej mocy  Yanmar .

Nadal z bocianiego gniazda 😉

Wyposażenie:

Raymarine ST 50-prędkość, głębokość,  siła i kierunek wiatru- wskaźniki  w kokpicie i  przy stole  nawigacyjnym, radar, chartploter z ekranem dotykowym Raymarine E7,   zbiornik na fekalia, teak na pokładzie i platformie rufowej , ogrzewanie kabiny rufowej i mesy i nawiew ciepłego powietrza na nogi sternika przez  Eberspacher (zasilanie w paliwo ze zbiornika głównego) lodówka z agregatem Grundffoss,  pralka automatyczna, wszystkie żagle wyposażone w rolery, w 2015 roku zamontowano 2 panele słoneczne po 95 W każdy.

Kadłub GRP jest wzmocniony  na poziomie podłogi, aby nadać jej zwiększoną sztywność.

Kil odlany jest z ołowiu aby utrzymać umiarkowany jego rozmiar  dla danej masy,  poprawiając tym właściwości nautyczne jachtu. Zęza w kształcie V jest  głęboka i wyposażona w samoczynną pompę elektryczną. Płetwa sterowa jest zawieszona na  łożyskach co umożliwia łatwy jej demontaż.

W łazienkach jest możliwość użycia prysznica , zużyta  woda trafia do zęzy skąd jest automatycznie odpompowywana za burtę poniżej linii wodnej.

Ponadto bezpieczny kokpit z szerokimi pokładami bocznymi i dużą platformę rufową z drabinką do schodzenia i wychodzenia z wody, ster strumieniowy na dziobie.

Nowe bimini (2017 r.), nowa szprycbuda/ sprayhood (2018 r.)

Dane techniczne:

Specyfikacja

Długość całkowita   11,95

Szerokość 3,95 m

Zanurzenie 2,1 m

Wysokość masztu (od lustra wody) 18,50 m

Kil ołowiany 3,8 tony

Wysokość mesy  2,0 m

Żagle:

Powierzchnia żagli  (grot i fok)  79,5 m2

Grot  rolowany do masztu , gramatura 350 g/m2, powierzchnia     34,0 m2  (firmy Elvstrom zakupiony we wrześniu 2012 r.)

Genua rolowana, gramatura 300 g/m2, powierzchnia                     75,0 m2

Fok   rolowany, , gramatura 350 g/m2, powierzchnia                     43,0  m2

Jacht jest szybki - przy wietrze 3B bez trudu osiąga prędkości rzędu 6-7 w.

Budowa

Kadłub GRP (laminat poliestrowo-szklany) w technologii sanwich pomalowany.Poniżej linii wodnej kadłub  corocznie malowany antyfoulingiem.

Pokład tekowy, kokpit samoodpływowy.

Wnętrze  w całości wykonane  z litego mahoniu

Śruby balastowe z 11 prętów 25 mm  w  strukturze kadłuba, kil płetwowy z odlanego ołowiu. Ster łopatowy ze stali nierdzewnej z hydraulicznym sterowaniem kołem sterowym. Na wyposażeniu rumpel awaryjny.

Wnętrze:

Klasyczne wnętrze z mahoniu,  2 kabiny i salon (wysokość 2,00 m.), 2 koje w kabinie dziobowej - w tym 1 podwójna  duża kabina na rufie (wysokość stania  1,95 m) z  jedną koją podwójną (długość 1,80 m), 2 miejsca do spania w salonie po opuszczeniu stolika,  2 łazienki z umywalkami i WC,  kuchnia, elektryczny system ciśnienia wody, kocioł gorącej wody (230V/ silnik) dwa palniki gazowe z piekarnikiem, pralka automatyczna 230V. Na  dziobie schowek na kotwicę z dostępem  z  pokładu. Salon z sofą na lewej burcie 2 fotele na prawej burcie,  półki na książki, duży okrągły stół w mesie.

Kabina  nawigacyjna z szafkami,  półkami na książki i miejscem  dla nawigatora. Kuchnia na LB z dwukomorowym zlewozmywakiem, gorąca i zimna woda ciśnieniowa , duża chłodziarka z agregatem Grundffos 12V otwierana od góry,  2 palniki gazowe z piekarnikiem  i grillem, oraz szafki.   Kabina na rufie z podwójną koją z dużą ilością szafek i otwierane okna na pawęży. Obiegowy system ogrzewania powietrza  firmy Eberspacher (dla kabiny rufowej i mesy oraz na nogi sternika w kokpicie). Na jachcie zamontowane są 2 inwertery zamieniające napięcie 12 V(akumulatory) na 230 V , co pozwala ładować telefony i laptoptopy.

Silnik:

Yanmar 4JH2CE z Saildrive SD31,

Cztery cylindry

Czterosuwowy diesel morski.

Wtrysk bezpośredni

Max moc  37,5 kW /51 HP  przy 3.600 RPM.

Przekładnia mechaniczna

Prędkość ekonomiczna:     do 6 węzłów

Prędkość max:                    7,2 węzła

Zużycie oleju napędowego 3,0 l/h

Trzy-płatowa śruba D= 18x15”składana

Start elektryczny – rozrusznik silnika 1,8 kW.

Elastyczne mocowanie.

Serwis silnika wykonywany jest każdego roku w listopadzie przez firmę specjalistyczną .

Ster strumieniowy na dziobie firmy Rheinstrom - sterowanie joystickiem ze stanowiska sternika

Elektryczność:

2 x 12 V, 2 x 100 Ah kwasowo-ołowiowe akumulatory rozruchowe wymienione w czerwcu 2018 r.

2 x 12 V, 2 x 100 Ah kwasowo-ołowiowe akumulatory zakupione w sierpniu 2016 r.

2 x 12 V, 2 x 100 Ah kwasowo-ołowiowe akumulatory przyrządów nawigacyjnych zakupione w sierpniu 2016 r.

Oświetlenie i wszystkie  instrumenty: 12 V.

Ładowanie przez wysoko wydajne i standardowe prądnice  na głównym silniku (nowa prądnica zamontowana w sierpniu 2016 r.), przez system zasilania z lądu oraz przez zamontowane w 2015 roku panele słoneczne (190 W) z wysokiej jakości 3 regulatorami.

W 2006 r. dodany transformator izolacji (oszczędzacz cynku).

Standardowe światła nawigacyjne na pokładzie i na maszcie.

Jedna ręczna i jedna elektryczna pompa zęzowa.

Instalacja zasilania energią elektryczną z lądu 230 V.

Nawigacja:

W kokpicie:

Chartploter Raymarine E7 z ekranem dotykowym

Kompas sternika typu Plastimo.

Autohelm ST6000 wbudowany autopilot

Autohelm ST50 GPS

Raytheon ST50 echosonda

Raytheon ST50 log

Raytheon ST50 prędkość wiatru, kierunek wiatru

Raytheon Pathfinder SL70 radar

AIS – nadajnik i odbiornik

Przy stole nawigacyjnym:

Autohelm ST50 GPS

Garmin GPS 72 ręczny.

Autohelm ST50 multi repeater.

Autohelm ST6000 autopilot repeater

Navtex plus

Kompas ręczny.

Raymarine Ray 54E VHF

Przenośna UKF  IC-M33

Maszt aluminiowy postawiony na pokładzie, wykonany przez  firmę Sparcraft łącznie z takielunkiem stałym.

Kabestany Lewmar do grota i foka elektryczne wymiar 40, dwie prędkości.

Kabestany Lewmar do genuy, ręczne, rozmiar  44, dwie prędkości

Sprzęt pokładowy:

Ponton zakupiony we  wrześniu 2016 r., silnik do pontonu Parsun czterosuwowy 2,6 km z 2018 r.

Szybka elektryczna winda kotwiczna Windlass Quick 1000 W, sterowana pilotem, przyciskami pokładowymi umieszczonymi przy komorze kotwicznej lub zdalnie ze stanowiska sternika, kotwica Bruce oraz ok.75 m łańcucha kotwicznego 8 mm, zapasowy łańcuch kotwiczny wraz z zapasową kotwicą.

Na platformie pawęży składana drabinka do wychodzenia z kąpieli oraz prysznic z ciepłą i zimną wodą słodką.

Osłona przed bryzgami (tzw. szprycbuda z 2018 r.), bimini  (2017 r.) z osłonami bocznymi i rufową przeciwsłonecznymi. Knagi cumownicze Alloy  x 6

Szyny do żagli przednich z wózkami rolkowymi

Targa (brama) na rufie do skanera radarowego i paneli słonecznych

2 x wywietrzniki na dziobie

2 x wywietrzniki na rufie

Środki bezpieczeństwa

8 osobowa tratwa ratunkowa, atestowana w 2018 r.

2 x koła ratunkowe

7 x kamizelki ratunkowe firmy Secumar samopompujące

Kannad 406 EPIRB

Transponder radarowy SIMIRAD (SART)

Flary, sygnał mgłowy, 3 gaśnice, reflektor Active Radar, detektor gazu.